Woningsdag voor Terneuzen

27 april 2020

Woningsdag voor Terneuzen

Op 27 april vraagt de SP in heel Nederland de aandacht van alle verhuurders en woningcorporaties om de huren in 2020 NIET te verhogen.

Ook al wijzen sommige berekeningen uit dat de woonlasten voor huurders de laatste jaren best wel stabiel gebleven zijn, toch zal vast niemand durven te beweren dat de voedselbanken het werk bijna niet meer aankunnen. Dat geeft duidelijk weer dat het inkomen per huis op een -door de regering bepaald niveau- in stand wordt gehouden. Soms moet de instroom geld richting het Rijk komen van de huren, en soms van de belasting op wegen, op benzine, op rookwaren.....zodat de burger altijd op een bepaald niveau blijft hangen, hoezeer hij ook spartelt om er bovenop te komen.

Als dat mocht blijken waarlijk het systeem te zijn dan wil ik alle goed-bedoelde maatregelen (om mensen met financiële problemen te helpen) als beschamend lapmiddel benoemen.

Maar nu eerst terug naar het heden ;

Ook al hebben onze eigen verkozen volksvertegenwoordigers gestemd TEGEN huurverhoging, toch heeft de woningcorporatie Clavis in Terneuzen veel huurders onaangenaam verrast met een brief op de deurmat die een voorgenomen huurverhoging aangeeft.

Corporaties weten heel goed dat de vormgeving van de stemming in de Tweede Kamer en de Eerste Kamer nu nog in handen ligt van de minister. Hoe zal het uitpakken ? Dat is nu nog niet bekend. De aangekondigde huurverhoging wel. Zonde.

De SP-afdeling Terneuzen heeft persberichten verstuurd, woningcorporaties aangeschreven en een filmpje gemaakt, want wij vinden, net als veel huurders dat 0 meer dan genoeg is.