Hulpdienst

INFORMATIE & ADVIES VOOR IEDEREEN

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. En dat gelijk krijgen wordt voor veel mensen steeds moeilijker nu de sociale rechtshulp wordt afgebroken.

De SP-Hulpdienst geeft advies of we verwijzen door naar een instantie die beter kan helpen. Als meerdere mensen met vergelijkbare problemen zich bij ons melden, dan kunnen we gezamenlijke acties op gang zetten.

De SP-Hulpdienst krijgt regelmatig vragen over:
  • Belastingen (toeslagen), toeslagaffaire;
  • Uitkeringen;
  • Woningen, huur, achterstallig onderhoud, schimmelwoningen;
  • Arbeidscontracten, ontslagzaken;
  • Wet- en regelgeving.
Wat doet de Hulpdienst voor mij?
Een hulpdienstmedewerker probeert samen met u het probleem op te lossen of helpen u de juiste instantie te vinden waar het probleem kan worden opgelost.
De medewerkers van de hulpdienst nemen niet uw problemen over, ook van u zelf worden inspanningen verwacht om tot oplossingen te komen.
Wanneer u hiertoe aanleiding geeft, zal de medewerker u wijzen op uw persoonlijke instelling en uw houding als die de weg naar oplossingen
kunnen verbeteren of verkorten.
De SP is niet in staat om mensen financieel te ondersteunen. Allereerst blijven wij volksvertegenwoordigers. Vanuit die rol zullen wij alle hulpdienstaanvragen beoordelen en uiteindelijk behandelen. Natuurlijk mag u er wel op rekenen dat wij u van advies dienen en doorverwijzen naar relevante instanties.

Voor wie is de Hulpdienst?
De SP-Hulpdienst is GRATIS en voor ALLE inwoners van de gemeente Terneuzen.

Hoe bereikt u de Hulpdienst van SP Terneuzen?
  • Contactformulier: Stuur uw vraag via het contactformulier naar ons.
  • E-mail: Stuur een mail aan hulpdienstterneuzen@sp.nl
  • Telefonisch: op alle dagen bereiken vanaf 14:00 tot 21:00 uur via het telefoonnummer (06) 46 916 736.
U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van een van onze hulpdienst.