15 oktober 2023

Foto: SP
De uitbuiting van werknemers uit Oost-Europa, veroorzaakt meer en meer problemen in de samenleving en leefomgeving van inwoners in Nederland. In dorpen en wijken wordt overlast ervaren door inwoners, verpaupering van de woonomgeving neemt toe. Wie is daar nu feitelijk de veroorzaker van?

Nederland verkeert in een wooncrisis, huizen worden door huisjesmelkers en bedrijven opgekocht. Het is tijd om aan de NOODREM te trekken!

TIJD OM AAN DE NOODREM TE TREKKEN!

Dat moet in drie stappen. Allereerst moet er nu een tijdelijke stop komen op arbeidsmigratie. Vervolgens moeten wetten en regels zo worden aangepast dat er een eind komt aan uitbuiting en slechte huisvesting van arbeidsmigranten. Zodra de boel op orde is, zouden we arbeidsmigratie gereguleerd kunnen toelaten en werkgevers vergunningen kunnen geven om arbeidsmigranten aan te nemen. Maar dan moeten werkgevers wel eerst aantonen dat ze in Nederland langdurig niemand kunnen vinden om een vacature te vervullen en moeten ook de arbeidsvoorwaarden en huisvesting op orde zijn.

VERPAUPERING EN VERKROTTING VAN WONINGEN TEGENGAAN

De oplossing is simpel: Zelfbewoningsplicht, koop je een huis dan ga jij of jouw kind er zelf in wonen.

Dit voorkomt dat huisjesmelkers en bedrijven de woningvoorraad in dorpen en wijken kunnen opkopen. Hiermee zal de leefbaarheid en veiligheid in dorpen en steden worden verbeterd voor de inwoners. Ook draagt de "Zelfbewoningsplicht" bij om de wooncrisis in Nederland aan te pakken.

SP Undercover : Niet over het slavernij verleden, maar hier en nu!
400 euro per maand voor een dun matras?
Een dikke boete als je het koud hebt?

Uniek: de SP ging undercover en zag met eigen ogen hoe werknemers uit Oost-Europa hier uitgebuit worden.

Bekijk het zelf op SP Terneuzen TV in 8 minuten en deel de film.

youtube.com/@spterneuzentv