Goes is in 2023 gaststad voor ROZE ZATERDAG.

8 juni 2023

Goes is in 2023 gaststad voor ROZE ZATERDAG.

Op zaterdag 17 juni 2023 organiseert Goes de ROZE ZATERDAG.

Het dagthema = "Je bent goed zoals je bent".

Aangezien qua vervoer nog veel onduidelijk kan zijn proberen we hier ietwat meer overzicht te verschaffen.

• VERVOER auto :

Het hoofdpodium van ROZE ZATERDAG is te vinden op de Grote Markt in Goes. Kom je met de auto dan kun je ervoor kiezen om je auto te parkeren op het terrein van de Zeelandhallen voor een bedrag van 8€. U wordt van daaruit GRATIS met bussen gereden naar het centrum van Goes ; afstap WESTMAL (slechts 2 minuten lopen naar de Grote Markt). De WESTMAL is tevens opstapplaats om terug bij het parkeerterrein aan de Zeelandhallen te komen. De GRATIS bussen rijden om de 15 minuten tussen de Zeelandhallen en de Grote Markt (Westmal) vanaf 11u30 tot 24u30.

(Adres Zeelandhallen : Da Vinciplein 1, 4462 GK Goes)

• VERVOER trein :

Kom je met de trein van Middelburg naar Goes dan is er geen probleem. Die treinen rijden gewoon.

Kom je met de trein vanuit het centrum van het land dan moet je er rekening mee houden dat tussen Roosendaal en Goes geen treinen rijden op Roze Zaterdag. Bussen zullen worden ingezet.

Voor meer details zie https://www.goesisgoes.nl/rozezaterdaggoes/route-en-parkeren

• VERVOER : Gratis vervoer vanuit Terneuzen ???

Onze wethouder Laszlo Van de Voorde voelt er veel voor om bussen in te zetten die inwoners van Zeeuws-Vlaanderen naar Goes brengen op 17 juni a.s. Terneuzen heeft voor het regenboogbeleid immers 20.000€ / jaar beschikbaar.

Vanaf 30 mei jl. kun je de gemeente Terneuzen een persoonlijk bericht (pb) sturen via facebook om aan te geven dat je niet of niet tijdig met het openbaar vervoer in Goes kunt komen op zaterdag 17 juni a.s. Dan wordt gekeken voor een oplossing.

9u30 : Kerkdienst bijwonen in Kloetinge :

De oecumenische viering kunt u bijwonen in de Geerteskerk in Kloetinge (Goes). De voorgangers hanteren het dagthema : "Je bent goed zoals je bent"

11u30 : Meelopen in de Parade ?

Wilt u graag in de PARADE meelopen dan kan dat.

De feestelijke aftrap vindt plaats om 11u30 aan de stadshaven (Turfkade). Om 11u50 trekt de PARADE met de “Drijvende Diva” dan langs verschillende themapleinen in Goes.

Kom je ook naar de Roze Infomarkt ?

Net als veel organisaties zal ook de SP TERNEUZEN aanwezig zijn op de Roze Infomarkt op het Bleekveld.

Ook daar dragen we uiteraard onze kernwaarden uit :

• MENSELIJKE WAARDIGHEID
  • GELIJKWAARDIGHEID
  • SOLIDARITEIT

We verwelkomen jullie graag 17 juni in Goes bij stand nr 28.