Actie tijdens de Gildefeesten in Sluiskil.

29 augustus 2018

Actie tijdens de Gildefeesten in Sluiskil.

Anja, Kees, Fons en Karel waren op zondag 26 augustus jl. te vinden tussen de feestvierders in Sluiskil, alwaar de Gildefeesten doorgingen.

Het genietende publiek werd om aandacht gevraagd voor de huidige problematiek rond de kerncentrale in Doel. Deze TE oude en TE onveilige kerncentrale ligt weliswaar op Belgisch grondgebied, maar o zo dicht bij de Nederlandse grens. Een ongeluk in Doel zou snel een gevaar opleveren voor Zeeland.

We danken iedereen die geluisterd heeft naar ons verhaal (waaronder de familie van Nispen) en iedereen die zijn handtekening geplaatst heeft voor het sluiten van de kerncentrale in Doel. Dat waren er maar liefst 153

Anja Aarnoudse - onze gezellige “verbinder” binnen ons groepje en binnen Sluiskil - vertelde dat de mensen het ook hadden over de stankoverlast door industrie in en rond Sluiskil, het tekort aan sociale huurwoningen, het tekort aan seniorenwoningen. Ondanks alle projecten van de gemeente en goed bedoelde plannen, is Terneuzen er dus nog niet in geslaagd om met name in Sluiskil iedereen een geschikt huis aan te bieden.

Maar er kwamen ook complimenten ; over de BETROUWBAARHEID VAN DE SP.

Doet dat even goed zeg.