Hartjes voor de zorg in Terneuzen

12 september 2021

Hartjes voor de zorg in Terneuzen

Ons zorgpersoneel verdient meer, dat beseffen we allemaal heel goed.

Ze zijn onmisbaar en we gaven ze applaus, maar wat doet de regering ? Die verzaakt de in de Tweede Kamer aangenomen motie uit te voeren.

De motie die ervoor moet zorgen dat ons zorgpersoneel beter betaald wordt moet de minister nu toch echt gaan uitvoeren.

Om de druk op te voeren bedacht de SP een mooie actie ; “HARTJES VOOR DE ZORG”.

Op woensdag 8 september 2021 gingen Anja en ikzelf naar ZorgSaam in Terneuzen om mensen hieromtrent te spreken. De 40 personen die we spraken hebben op 2 na getekend. Dat zegt genoeg. Het zorgpersoneel verdient het om een hoger loon te krijgen.

Als een soort handtekeningenlijst zullen de ondertekende “HARTJES VOOR DE ZORG” door ons Tweede Kamerlid Maarten Hijink overhandigd worden aan de minister van volksgezondheid de heer de Jonge en zal aangedrongen worden op een spoedig uitvoeren van de aangenomen motie.

Een SP-er is wel wat gewend, ons verhaal moeten we meestal tegen de verdrukking in vertellen, maar verbannen worden naar de stoeprand van het grote Zeeuws ziekenhuis hoorde blijkbaar bij de procedures van het ziekenhuis. Toch hebben we onze missie volbracht hoor. (In de blakende zon, terwijl op de website van ZorgSaam nog zo’n grote waarschuwing staat i.v.m. huidkanker.)

Onder de titel “Applaus is niet genoeg” volgt op 15 september a.s. een commissievergadering waarbij de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving haar advies uitbrengt tussen 10 en 11u. (zie link)