Bij DETHON gaat echt niet alles goed.

18 september 2020

Bij DETHON gaat echt niet alles goed.

Na een knallend bezoek van de FNV zijn de gemoederen onder de Totté's  en Vervaets, vast onrustig geworden. Zij moesten de niet malse woorden van FNV bestuurder Mariska EXALTO en van Joost KAPER aanhoren tijdens de commissievergaderingen respectievelijk op 16 september in Hulst en op 15 september in Terneuzen.

Maar wat bleek nou ; algemeen directeur Edwin Van den Bergh herkent zich niet in de woorden over de misstanden bij het sociale werkbedrijf DETHON.

Met alle respect, meneer Van den Berghen, maar dat zegt natuurlijk simpelweg niets. Het is zelfs diep triest te horen dat de bedrijfsleider zich niet herkent in de woorden van de Dethon-medewerkers.

Ieder mens moet beschermd worden tegen misstanden. Niemand mag zijn ogen sluiten of blijvend wegkijken. En als het gaat om een sociale werkplaats - waar de meest kwetsbaren uit onze samenleving vertoeven - dan gaat de SP door tot alle misstanden aan het licht gekomen zijn.

Wij gaan in deze onverminderd door, gesterkt door het historische werk van het FNV.