Nederland is toch geen vee !!!

19 maart 2020

Nederland is toch geen vee !!!

Celbioloog en medisch onderzoeker Eelco van Anken spreekt zich uit over het effect van de strategie die president Rutte presenteerde om het coronavirus te bestrijden : GECONTROLEERD IMMUNITEIT OPBOUWEN.

Van Anken waarschuwt voor grote aantallen slachtoffers.

Immers, Rutte kiest ervoor om de economie draaiend te houden, terwijl dat echt geen enkele zin heeft als heel de wereld in lockdown zit.

Het is alsof je je huis probeert koel te houden terwijl het huis van de buren in brand staat.

De wereldeconomie staat nu eenmaal op “pauze” en het is de kunst om alles in goede banen te leiden.

Deze pauzeperiode moet door de regering goed benut worden om testmateriaal aan te schaffen en intensief in te zetten op monitoring, aldus van Aanken.

China heeft veel ervaring met epidemiën en bewees dat er methoden voorhanden zijn waardoor het coronavirus beheersbare proporties kan aannemen.

De groepsimmuniteit waar Nederland voor kiest zal veel gevolgen hebben voor de zwakken in onze samenleving. Eelco van Aaken zegt verder : “Het virus laten rondgaan is misschien zinvol vanuit de positie van een varkensboer. Hier gaat het echter niet om vee.”

Nederlanders zullen ongetwijfeld ook geweerd worden door andere landen omdat Nederland niet genoeg doet om het virus te beteugelen.

Waarom luistert de regering weer eens niet naar onze wetenschappers?

Foto: Son / Son

Verder staat het besluit dat Rutte nam haaks op de net unaniem aangenomen motie van de SP. Maarten HIJINCK diende een motie in “over speciale aandacht voor de meest kwetsbaren in de samenleving” (25295, nr 159).

De gecontoleerde immuniteit opbouwen zal immers voor veel doden zorgen onder de zwakkeren in onze maatschappij.

Reacties

Het komt me voor dat de waarde van een mensenleven door de huidige vvd-regering wordt afgemeten aan de productiviteit die een persoon zou kunnen leveren.

voor bejaarden ? zeker zieke of demente bejaarden ? daar is niet heel veel oog voor. Alles in verzorgingshuizen is verwaarloosd. Die luitjes kosten geld, pensioen en nog meer.

Zo zijn heel veel sociale dingen afgebroken de laatste 10, 20 jaar. Pensioenfondsen zijn uitgekleed, sociale ziekenfondsen geprivatiseerd, met een groot eigen-risico on top. Sociale woningbouw verenigingen zijn uitgekleed, en moeten nog elk jaar extra belasting betalen. Ziekenhuizen zijn geprivatiseerd en moeten winst maken. Ondertussen zijn er diverse ziekenhuizen failliet gegaan, vanwege wanbeheer en zakkenvullerij door bestuurders.

waarom wordt er nooit rechtstreeks aan Rutte gevraagd, waarom oudenvandagen wel door mogen ? Zou hij daarom heel berekend alle maatregelen zolang mogelijk hebben uitgesteld ?