Meld knelpunten in de thuiszorg door coronacrisis.

28 maart 2020

Meld knelpunten in de thuiszorg door coronacrisis.

Als er ergens de laatste maanden teveel op de thuiszorgmedewerkers en cliënten afgekomen is, dan is het wel in Terneuzen geweest.

Eerst kregen de medewerkers te horen dat hun bedrijf, zo-net, opgeheven wordt. Ze allicht door een ander zorgvoorzieningsbedrijf overgenomen zullen worden, om vervolgens ten volle ondergedompeld te worden in de corona-crisis.

Voor de cliënten van zo-net was het de zoveelste wijziging waar ze echt niet voor getekend hadden.

Wie van de zo-net medewerkers werkt nu voor de cliënten? Hoeveel zekerheid op werk hebben ze voor het ogenblik?
Zijn er voldoende beschermingsproducten aanwezig om het werk veilig te kunnen doen?

Tal van vragen zullen vast opdoemen tijdens deze ongebruikelijk zware tijden.

Bent u thuiszorgmedewerker of bent u cliënt en heeft u vragen of merkt u dat de zorgverlening door de coronacrisis in de knel komt ?
Wordt u overbelast door uitval van collega’s. Wordt uw huis niet meer schoongemaakt? Wordt u gevraagd boodschappen te doen of medicijnen op te halen. Merkt u dat cliënten niet meer voldoende geholpen worden. Of heeft u andere zorgen die u met ons wilt delen? Stuur dan een bericht naar www.terneuzen.sp.nl
Wij zullen vervolgens de signalen bundelen en de knelpunten melden bij het gemeentebestuur.