De strijd van de FNV met Kitty JONG

28 oktober 2018

De strijd van de FNV met Kitty JONG

Vicevoorzitter van de FNV Kitty JONG strijdt tegen de afbraak van onze verzorgingsstaat. De Elisabeth-parochie  heeft Kitty JONG dan ook uitgenodigd een lezing te geven op zaterdag 10 november om 20.00 uur in 't Kaaike in Zuiddorpe.

Ik citeer hierbij het ontvangen persbericht dienaangaande :

"Vicevoorzitter FNV te gast bij de Elisabeth-parochie.

Kitty Jong, vicevoorzitter van de FNV, wil de afbraak van de verzorgingsstaat ombuigen. Ze strijdt voor een menswaardige maatschappij : "Een maatschappij waar mensen die de pech hebben een arbeidsbeperking te hebben of (chronisch) ziek te worden, niet over de rand worden geduwd, maar een volwaardige plaats in de samenleving hebben. Essentieel is daarbij een volwaardig werknemerschap voor iedereen die wil en kan werken. Daarbij moeten mensen kunnen leven van de bijstand ; het sociaal minimum moet omhoog en niet omlaag".

Zo schrijft ze in TROUW van 30 mei 2018.

De Elisabeth-parochie deelt die zorg. Daarom heeft het Comite Elisabethdagen Kitty Jong uitgenodigd een lezing te geven, omdat zij als geen ander kan vertellen hoe de vlag van de verzorgingsstaat erbij hangt. Zij zal uiteenzetten hoe de verzorgingsstaat werd uitgehold en hoe dat tij kan worden gekeerd.

Haar lezing is op zaterdag 10 november 2018 om 20.00 uur in 't Kaaike te Zuiddorpe. Iedereen is hartelijk welkom. De toegang is gratis. Ook de eucharistieviering op de Elisabethzondag staat in het teken van een menswaardige maatschappij. Deze is op 11 november om 10.30 uur in de RK kerk te Zuiddorpe."