De kunstzinnige “Social Sofa” voor het Huizinga Plein in Terneuzen

22 augustus 2024

De kunstzinnige “Social Sofa” voor het Huizinga Plein in Terneuzen

In iedere stad is wel een pleintje dat wat opgeleukt kan worden.

Zo ook in ons Terneuzen alwaar "de Social Sofa" op het Huizinga Pleintje komt !

Elaby Berger heeft het plan opgepakt om “de Social Sofa” als buurtproject op het Huizinga Plein te brengen.

Het idee van “een betonnen bank” die versierd wordt met mozaïek kreeg eerder in Zaanstad zo’n bijzonder positief onthaal dat dit de start werd van “de Social Sofa” van Karin Bruers. Plaats vrolijke bankjes in de buitenruimte. Ze nodigen uit tot het nemen van een rustmoment, tot het aangaan van een praatje met de buurtbewoners in de wijk, waardoor we meer voeling krijgen met onze buren.

“Wie zijn buren kent voelt zich veiliger, minder eenzaam en gelukkiger. Zo eenvoudig is het” zegt Karin Bruers

In het Projectplan van Elaby Berger is te lezen dat “buurtbewoners en geïnteresseerde vrijwilligers kunnen meewerken aan de Social Sofa onder leiding van de betreffende kunstenaar in een “open atelier”.

Het open maakatelier voor de buurt zal aan de deelnemers bekend worden gemaakt zodra alle ontwerpen binnen zijn”.

Ontwerp inleveren :

• Je kunt je ontwerp o.a. inleveren op zaterdag 28 september 2024 bij de Social Sofa-stand tijdens Burendag.
  • Wil je jouw ontwerp vroeger inleveren dan kan dat ook in de Social Sofa Box in het Buurthuis de Triangel in Terneuzen of bij Elaby Berger aan de Tholensstraat 16 in Terneuzen.
  • Meer info kunt u krijgen bij de Triangel, bij de Wijkraad binnenstad Java Terneuzen en bij Elaby Berger zelf.