LEDENVERGADERING samen MET hulst, Sluis en Terneuzen

7 november 2021

LEDENVERGADERING samen MET hulst, Sluis en Terneuzen

Op zaterdag 6 november 2021 organiseerden we onze LEDENVERGADERING samen met de afdeling Sluis en Hulst. Het KIEZEN voor het nieuwe PARTIJBESTUUR stond als eerste op het programma en kon dus makkelijk door Hulst en Sluis meegevolgd worden.

Onze nochtans lekker ruime zaal in de Kameleon leek al snel "gevuld" met 20 enthousiaste SP-ers die keurig netjes op anderhalve meter plaats konden nemen nadat ze door Mart gecontroleerd waren bij de ingang op QR-code en identiteitspas. Daarbij wou ik iedereen feliciteren. Echt niemand hebben we de ingang moeten weigeren. Trots op jullie allemaal.

Vanaf de controleplek bij de ingang werd je gelokt naar de zaal van waaruit een  gezellig muziekje automatisch een smile op je gezicht toverde. De kleine dingen erbij, dat deden onze leden voor ons allen, en dan krijg je al snel een onvergetelijke middag.

De voorzitters van zowel Sluis, Hulst als Terneuzen waren aanwezig. Door ziekte waren echter niet alle Zeeuws-Vlaamse raadsleden in staat om de middag mee te maken. Ons eigen raadslid uit Terneuzen, Jean-Paul Casteleijn, moest zich noodgedwongen afmelden wegens griep. En hij was niet de eninge uit onze afdeling. Tal van leden zijn in week 44 gevallen en hebben een spier verrokken of een schouder geblesseerd. Eentje heeft zelf zijn elleboog gebroken. Voor allemaal, veel sterkte gewenst.

Marja Snoeren - voorzitter van de SP-afdeling Hulst - had een presentatie gemaakt van de kandidaten op het stembiljet waaruit gekozen kon worden voor de PARTIJRAAD. Dit gaf net dat ietsje meer inzicht om een verantwoordde keuze te maken. Bedankt Marja.

De telcommissie heeft zorggedragen voor de controle van de stemmen en bracht zijn conclusie tegenover de aanwezigen. De 20 aanwezigen hebben 20 stemformulieren opgeleverd, welke allemaal geldig zijn verklaard.

Iedere afdelingsvoorzitter heeft dan uiteindelijk zorg te dragen voor de verdere afwerking en verzending van de nodige documenten richting Amersfoort. Zowel Sluis, Hulst als Terneuzen zorgen dus voor de verdere afhandeling.

Na dit eerste mooie deel van de LEDENVERGADERING namen we afscheid van de SP-leden uit Hulst en Sluis.

Bij het tweede deel van deze vergadering werd de aandacht gevraagd voor de Gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.

Mart Smit liet ons eerst de VERKIEZINGSLIJST zien, aan de hand van een geweldige PowerPoint-presentatie. Onze lijstduwer blijft Cor Dijkhuizen en de lijsttrekker is ons aller Jean-Paul Casteleijn.

Vervolgens hebben we de eerste aanzet gezien van ons VERKIEZINGSPROGRAMMA, volledig opgesteld en uitgewerkt door Mart, waarvoor onze oprechte dank.

Gevraagd werd aan onze aanwezige leden om inbreng te doen, hoe klein ook…. Denk met ons mee. Nu kunnen we de inhoud van ons verkiezingsprogramma nog vormgeven.