Kerstgroet

25 december 2020

Kerstgroet

Wat een jaar, dit hopen we nooit meer mee te maken.
We willen jullie, onze SP-leden, enorm bedanken voor jullie steun en vertrouwen.
Dank zij jullie kunnen we in de Raad in ieder geval druk blijven uitoefenen op tal van fronten.

Hieronder een korte TERUGBLIK op onze verrichtingen en af en toe, mooie overwinningen in de Raad.

⦁ Op WONINGSDAG hebben we een video-boodschap gebracht waarbij we duidelijk te kennen gaven dat de HUURPRIJZEN niet mogen verhogen.  0% is meer dan genoeg.
⦁ We hebben actie gevoerd voor INTERVENCE, voor DETHON, voor SCHOENEN VOOR de ZORG naar het Malieveld.
⦁ We hebben het FNV gesteund bij hun inspraak tijdens de commissies in Terneuzen, Hulst en Sluis over de nog steeds niet afgesloten CAO voor Viaflex (DETHON).
⦁ Schriftelijke Vragen die we in de Raad stelden hebben soms geleid tot een mooi succes , zoals AFGEDANKTE MATRASSEN, de BINNENVAART  en HAVENGELD,  en de motie om VLUCHTELINGENKINDEREN op te nemen in Nederland werd door Terneuzen aangenomen.
⦁ Nog steeds zijn we bezig met de overlast die PELLETVERBRANDING  bij De Veste oplevert en we hebben hieromtrent samen met andere partijen een mooie motie ingediend (al is de PZC onze handtekening weer eens vergeten te vermelden).
⦁ Veel vragen werden ook gesteld aan aan-z over de HUISHOUDELIJKE HULP, al hebben we daar weinig invloed op door corona.
⦁ Op de site van de SP Terneuzen hebben we een Meldpunt DETHON 2020 opgericht. Dit was nodig om de vele pijnlijke verhalen die Dethon-medewerkers ervaren hebben onder de aandacht te brengen via ons ZWARTBOEK DETHON 2020 dat op 29 oktober 2020 overhandigd werd aan directeur van den Berghen door niemand minder dan Tweede Kamerlid Jasper van Dijk. Hierop heeft het dagelijks bestuur van Dethon besloten een onderzoek in te stellen.
⦁ En ons aller Jean-Paul Castelijn heeft zich hard gemaakt in de raad voor het verkrijgen van een betere kwaliteit en structuur bij MIAMI en hij heeft ervoor gezorgd dat er een heus RAADSONDERZOEK komt naar de relatie tussen enerzijds burgemeester, wethouders, ambtenaren en anderzijds de directie van aan-z.
Jullie merken het, we zijn, met ons SP-hart, altijd bezig om het onrecht in de wereld aan de kaak te stellen.
Help je graag mee ?
Wil je graag meer betekenen in onze afdeling ?
Schroom dan niet en mail of bel onze voorzitter Anja Aarnoudse.
We kunnen jullie hulp, talenten en ideeën echt heel goed  gebruiken.

En natuurlijk willen we jullie een heerlijke Kerst
en een mooi Nieuw Jaar toewensen.

SP-afdeling TERNEUZEN
Anja Aarnoudse