Kom op voor DETHON

14 september 2020

Kom op voor DETHON

De vakbond FNV roept iedereen - die DETHON een warm hart toedraagt - op om op dinsdag 15 september naar Terneuzen te komen en op woensdag 16 september naar Hulst. Om 18u45 kunnen alle Dethon-medewerkers en hun dierbaren laten zien dat ze samen sterk staan.

Mariska Exalto – de FNV-vertegenwoordigster die reeds ruim 2 jaar onderhandelt met DETHON - zal tijdens de Commissie Samenleving van 15 september a.s. haar verontwaardiging uitspreken en er bij het College van Terneuzen op aandringen het Sociaal Plan voor Viaflex-medewerkers van Dethon snel afgewerkt af te leveren. Ook zal het niet toepassen van de WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans) ter sprake gebracht worden.

Net als het FNV streeft de SP voor de correcte tijdige naleving van de Wet. Voor een eerlijke behandeling van werknemers en voor een eerlijk loon.

De SP richtte begin augustus het “MELDPUNT DETHON 2020” op om de misstanden boven water te krijgen. De SP zal het daaruitvoortvloeiende Zwartboek DETHON in het najaar aanbieden aan wethouder Vervaet en directeur van den Berghe van Dethon.

Iedereen kan een anonieme melding doen op het MELDPUNT DETHON 2020.

Pas dan kan verbetering optreden. ( www.terneuzen.sp.nl )

Kom je ook ?

Plaats en tijd :
Dinsdag 15 september aan de Westkolkstraat 16 in Terneuzen om 18u45.
Woensdag 16 september op de Grote Markt 21 in Hulst om 18u45.