De SP in Europa en in Terneuzen

26 maart 2018

De SP in Europa en in Terneuzen

Reikhalzend kijken we - net zoals in iedere gemeente waar gestemd werd - uit naar de vorming van het gemeentebestuur in ons Terneuzen. De SP heeft er 1 van de 34 zetels behaald, en daar zijn we heel blij mee.

De SP zal naar een beleid streven dat rekening houdt met iedere inwoner van de 14 kernen tellende gemeente. Het gaat hier maar liefst om ongeveer 54.500 mensen waarvan iets minder dan de helft in de stad Terneuzen woont.

Wisten jullie dat de SP - vertegenwoordigd in het Europees Parlement - te maken heeft met ruim 511 miljoen mensen? Zo ongeveer 10.000 keer het aantal inwoners van Terneuzen. Een bijna niet te bevatten verantwoordelijkheid draag je dan wel als SP Fractievoorzitter in het Europees Parlement.

Zo las ik net dat DENNIS DE JONG (onderaan op foto) dinsdag 27 maart wel heel belangrijke zaken te onderzoeken heeft.

Het ene na het andere schandaal vraagt uiteraard aandacht en het is o zo duidelijk te zien dat een SP-hart onrecht de wereld uit wil.

Zo besteedt de Hongaarse premier ORBAN het gekregen Europese geld niet aan datgene waar het voor bedoeld is. ORBAN wordt thans reeds verdacht van corruptie en ontduiking van Europese aanbestedingsregels. Overtreding na overtreding werd vastgesteld, "iets wat op zijn minst moet leiden tot opschorting van verdere betalingen aan dit land" aldus Dennis de Jong.

En dan hebben we de Commissievoorzitter JUNCKER die dreigde af te treden als zijn christendemocratische collega's de benoeming van SELMAYR niet zouden steunen. JUNCKER wil dat SELMAYR de hoogste baas van de ambtenaren wordt en zegt "de regels gevolgd te hebben".

Dinsdagmiddag zal Dennis DE JONG van de SP de Eurocommissaris OETTINGER hierover aan de tand voelen.

Op sp.nl/europa kun je Dennis de Jong volgen. Bekijk ook zijn geweldige weeklogs.